A begining

Har kommit hem från Egypten i kväll och det har varit en underbar vecka med mamma, pappa och jenny. Vi har Solat, badat och åkt runt och sett mycket men mer om resan kommer senare. Jag skulle egentligen lagt mig för länge sedan men har bara inte kunnat. Ja bestämde mig istället för att skriva en lista övar vad ja måste förbättra nu när det är ny termin och allt. Jag har så mycket tankar och måsten om vad jag ska göra hela tiden och det händer ingenting, Jag mår skit dåligt över att tiden bara flyger i från mig och jag vet inte vart jag håller hus någonstans ärligt talat. Men här har ni om ni orkar läsa!

- Skaffa gymkort Om jag ska ta Nordic eller Tk har jag funderat på väldigt länge hit och dit på men något måste ja bestämma mig för, ja går och tänker på att ja måste börja träna varje dag och nu får det vara nog med det.  

- Ta skolan på allvar Hela första terminen har jag bara glidit igenom och i stort sett inte gjort alls mycket. jag har struntat i allt och bara inte orkat ta tag i skolan. Det ska jag verkligen försöka göra nu och om det inte funkar så ska jag nog söka om till en mer "praktisk" linje nästa år, för ja är verkligen ingen teoretiker. Men då får ja desvärre gå om ett år men hellre de än att ha så mycket teoretiska ämnen. Det finns en nackdel men det är bara en och det är att ja inte vill lämna vissa i min klass och speciellt inte Rebecka Svanström, en tjej som jag lärt känna väldigt väl och tycker om väldigt mycket<3

- Inte äta godis Jag är beroende av godis och sötsaker! jag har alltid gillat godis men ja äter det allt för ofta och för mycket. Jag bestämde mig för att ha godisuppehåll vid nyår och det skulle bli mitt nyårslöfte men höll ja de tror ni!? NEJ, det gjorde jag inte och jag är så jvla besviken på mig själv. Men nu är det bannemej slut.

- Se livet från den ljusa sidan Jag har under de senaste månaderna varit deprimerad, ledsen, trött, arg och allmänt tråkig. Ibland mår man jättebra men så kommer de där dåliga krypande och gör att man inte orkar le. Exakt varför kan ja inte säga men det är av en massa anledningar och jag har verkligen inte mått bra av det. Jag ska umgås mer med mina vänner för det är något ja verkligen tycker om, Jag lever på vänskap. Ingen skulle klara sig utan vänner, i allafall inte må bra. Jag ska ha allmänt kul helt enkelt och Shoppa, det har jag inte gjort på länge (förutom i egypten då) Men shoppa det gör mig lycklig det är en hobby för mig haha.

- Vara mer ordnigsam och punktlig Jag är en väldigt slarvig person, eller har blivit mer och mer och det är inte bra. Jag missar också (allt för ofta) bussen till skolan vilket gör att jag kör ut mina föräldrar så att dem måste skjutsa mig eller så får jag missa första lektionen. Detta är inte heller bra för då missar ja ju ännu mer i skolan. Det gör också att jag alltid stressar och det mår ja verkligen inte bra av.

- Sova på natten, va vaken på dagen Jag går och lägger mig allt för sent på skoldagar, ja vet inte varför men det bara blir så och ja kan inte sommna. Det är ofta vid 12-1 tiden och ibland blir det ännu senare. Detta gör att ja alltid är trött i skolan och sommnar jämnt. INTE BRA! ja är aldrig med på lektionerna får inte in någonting heller. Så jag ska lägga mig i tid varje kväll nu.


Kommentarer
Postat av: fälth

fina mål va bra lisa!! hoppas de bir en förbättring, tror på dig! <3

skolmålet gellar ja oh ja hoppas att du förändrar "schoppingen blivigt ledssen" te shoppingen blivit ledsen! lycka te oh köss på dig :D<3

2011-01-15 @ 12:32:12
Postat av: carolina

du kommer klara detta lisa, va stark!

<3

2011-01-15 @ 13:34:34
URL: http://kjellanders.devote.se
Postat av: Julia

skulle behöva göra precis alla de sakerna du skrev ner! :D

2011-01-23 @ 14:18:49
URL: http://juleeah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0